اصلاً خانههاي آن زمان مدينه در نداشتند
اصلاً خانههاي آن زمان مدينه در نداشتند
و فقط يك پرده يا حصير در منزل بود! آنها این شبهه را طرح کردند تا جریان پشت در ماندن حضرت زهرا س تکذیب شود
اما پاسخ
اولاً قرآن کریم در سوره نور میفرماید و لا عَلَی أَنفُسِکُمْ أَن تَأْکُلُوا مِن بُیُوتِکُم أَو بُیُوتِ آبَائِکُم أَو بُیُوتِ أُمَّهَاتِکُم أَو بُیُوتِ إِخوَانِکُم أَوْ بُیُوتِ أَخَوَاتِکُم أَو بُیُوتِ أَعمامِکُم أَوْ بُیُوتِ عَمَّاتِکُم أَوْ بُیُوتِ أَخوالِکُم أَوْ بُیُوتِ خَالاتِکُمْ أَوْمَا مَلَکتُم مَّفَاتِحَهُ أَو صَدِیقِکُم لَیسَ عَلَیْکُم جُنَاحٌ أَن تَأْکُلُوا جَمِیعًا أَوْ أَشْتَاتًا» یعنی «شما در بعضي خانه ها مانند خانه عمو، دایی عمه، خاله و همچنین كساني كه مفتاح و كليد منزل خود را به شما ميدهند ـ می توانید بدون اجازه غذا بخوريد». حال اگر خانه، در و قفل نداشته باشد كليد معنا دارد؟ آیا روی حصیر و پرده کلید میزدند؟ یا اینکه نعوذ بالله قرآن در این موضوع اشتباه کرده است؟ باید گفت که طراحان این شبهات متاسفانه با قرآن هم آشنا نیستند
ثانیاً در کتاب صحیح مسلم که معتبرترین کتاب اهل سنت پس از قرآن است در جلد ۶ صفحه ۱۰۵ حدیث ۵۱۳۶ آمده است که پيغمبر اكرم ص دستور داده بودند که: «شبها درها را ببنديد آیا حصیر و پرده را میبندند؟ آيا به پرده مي گويند در؟
ثالثاً «بخاري» در جلد اول کتاب الادب المفرد صفحه ۲۷۲ نوشته است که رواي مي گويد سوال كردم كه درِ خانه عايشه دو لنگه بوده يا يك لنگه؟ و از چه جنسی بود؟ پاسخ میگیرد که: يك لنگه و از جنس چوب درخت ساج بوده است». حال چطور خانه عايشه در داشته آن هم از نوع درخت ساج؛ ولي خانه حضرت زهرا(س) که دختر پیغمبر و با آن همه اوصاف بوده در نداشته است؟